آشنایی با خطاهای عددی رایج وب‌سایت ها

آشنایی با خطاهای عددی رایج وب‌سایت ها

انواع خطاهای عددی در وب‌سایت‌ های مختلف

• به عنوان یکی از کاربران اینترنت قطعا تا الان با خطاهای عددی در وب‌سایت های مختلف مواجه شدید و براتون سوال بوده که این پیام نشون دهنده مشکل از طرف منه یا ارائه دهنده سرویس…

• تو این پست میخوام به صورت خلاصه بهتون انواع این خطاهارو معرفی کنم تا با دید باز و در صورت مواجه احتمالی با این مشکلات راه حلش رو بتونید پیدا کنید یا حداقل بدونید که مشکل از طرف مقابله!

خطای 404
انواع خطا عددی در وب سایت ها

1. خطای 404 :

• به این معنی است که صفحه ای که دنبالش میگردید اصلا وجود نداره یا اون صفحه توسط ادمین پاک شده و شما هیچ راهی برای رفع این ارور ندارید و باید دنبال صفحات مشابه باشید.

 

خطای 403
انواع خطا عددی در وب سایت ها

2. خطای 403 :

• این خطا رو هم شما توی ایران زیاد دیدین این خطا به علت دسترسی غیر مجاز هست و شما به هر دلیلی اجازه دیدن است صفحه ندارید که تو ایران بخاطر تحریم در سایت های خارجی مثل جمینای ، ChatGPT و… زیاد میبنید. این خطا اگر به علت تحریم یا اکسس کردن یک رنج آیپی باشه با فیلتر شکن یا dns راحت دور زده میشه!

خطای 400
انواع خطا عددی در وب سایت ها

3. خطای 400 :

• یعنی درخواستی که ارسال کردین بد بوده و داری یک اشتباه یا ناهنجاری بوده این ارور ربطی به سایت نداره و می‌تونه مشکل از مرورگر شما و یا سرور باشه از راهکار هایی برای رفع کردنش میشه به پاک کردن کش مرورگر و یا استفاده از دی ان اس و خاموش روشن کردن اینترنت اشاره کرد.

خطای 401
انواع خطا عددی در وب سایت ها

4. خطای 401 :

• می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه اما به طور کلی به این معنی است شما میخواهید وارد صفحه ای شوید که اجازه ورود به اون رو ندارید.

ارور 408

5. ارور 408 :

• این برای زمانی هست که درخواست شما خیلی طول کشیده و سرور ارتباط شمارو قطع کرده (می‌تونه اون تایم بخاطر ترافیک بالا و یا سرعت پایین و … باشه )

خطای 504
انواع خطا عددی در وب سایت ها

6. خطای 504 :

• این ارور دقیقا مثل ارور 408 هستس اما با این تفاوت که اگه Gateway نتونه از سرورهای بالا دستی پاسخ رو دریافت و اونو برای کاربر ارسال کنه، با این خطا مواجه میشید ؛ یعنی تفاوتش با قبلی اینه که قبلی از سمت کاربره اما این یکی از سمت سرور.

خطای 500
انواع خطا عددی در وب سایت ها

7. خطای 500 :

• این خطا از سمت سرور سایت هست و علت مشخصی نداره گاهی اوقات مشکلاتی مثل ناپایداری اینترنت یا کوکی ها و کش ها میتونه علت این ارور باشه گاهی اوقات هم از کد نویسی اشتباه یا تنظیمات اشتباه روی سرور و هاست. به عنوان کاربر شما میتونید فقط اتصال اینترنتتون رو برسی کنید و کار دیگه‌ای نمیتونید انجام بدید.

خطای 503
انواع خطا عدی در وب سایت ها

8. خطای 503 :

• اگر به هر دلیلی سایت در دسترس نباشه این ارور رو میده ؛ خارج شدن سرور از دسترس علت‌های زیادی مثل: از کار افتادن سرور یا سایت، شلوغ بودن بیش از حد سرویس دهنده، ایجاد محدودیت‌های اتصال یا استفاده از پهنای باند و غیره باشه.

گاهی این خطا بعد از کاهش ترافیک و به خودی خود برطرف میشه. گاهی با ارتقای سرور حل خواهد شد و گاهی نیاز به بازنگری کدها و افزونه‌های مورد استفاده داره ؛ به صورت این ارور هم از سمت سروره…

 

آموزش جامع سئو برای مبتدیان: 0تا100

 

 

جوادمیرزایی

جوادمیرزایی

متخصص سئو و طراحی سایت و تولید محتوا

نمونه کارهای من

×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
تماس صوتی
پیامک
اگر سوالی دارید من هستم!